CHIPCAR
سنسور اكسيژن
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ chipkar
In علمی و تخصصی

پارامتر سنسور اکسیژن بعد از کاتالیست روي عدد ۰٫۴۵ همیشه ثابت است ولی برای خودرو های دارای دو سنسور اکسیژن باید این مقدار در هر دو سنسور متغیر باشد

 ولتاژ تولیدی سنسور دائما بین ۰٫۱ الی ۰٫۹ ولت متغییر است.
بطوریکه:

 اگر ولتاژ تمایل به سمت ۰٫۱ ولت داشته باشد سوخت رقیق است و اکسیژن زیاد.
 اگر ولتاژ تمایل به سمت ۰٫۹ ولت داشته باشد سوخت غلیظ است و اکسیژن کم

 عمر مفید سنسور اکسیژن ۲ سال است و در هنگام تعمیر به این مسئله دقت کنید.

 در هنگام تست سنسور اکسیژن با دستگاه دیاگ دقت کنید مقدار ولتاژ سیگنال از سنسور اکسیژن ثابت نباشد و متغییر باشد در غیر این صورت سنسور سوخته است.

 خرابی سنسور اکسیژن باعث روشن شدن چراغ عیب یاب شده ولی خودرو روشن می شود ولی دچار خام سوزی است و موتور بد کار میکند.

 سنسور قبل از کاتالیست تنظیم نسبت سوخت و هواست و سنسور بعد از کاتالیست بهینه کردن سوخت و هواست.

 خودرو های با ( ECU ) مدل مگنت مارلی ( MM8P ) و گروه ( SL96 ) سنسور اکسیژن ندارند.

 خودرو های زانتیا و ( پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ یورو ۴ ) دارای دو عدد سنسور اکسیژن هستند.

دیدگاه (0)

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*